Wanneer de server waarop je website en mogelijk ook je e-mail staat vijf maal verkeerd wordt benaderd, blokkeert deze server automatisch je IP-adres voor 15 minuten. Indien het daarna opnieuw gebeurd, wordt je permanent geblokkeerd en moet je IP-adres van de blacklist gehaald worden.

Hoe weet je dat je geblokkeerd bent?

Indien er geen verbinding met je website gemaakt kan worden (zoals in onderstaand voorbeeld) maar wel met andere websites, dan ben je zeer waarschijnlijk geblokkeerd.

Is je IP-adres geblokkeerd door onze server

Wanneer je e-mail op dezelfde server staat, krijg je ook foutmeldingen bij het ophalen van je e-mail. Je kan eventueel de website toch zien en je mail toch ophalen door een andere verbinding te kiezen, bijvoorbeeld 4G/5G via hotspot.

Waarom is mijn IP-adres geblokkeerd?

Je IP-adres is geblokkeerd omdat je te vaak geprobeerd hebt in te loggen met een verkeerde gebruikersnaam of een verkeerd wachtwoord. Na vijf keer blokkeert de server jouw IP-adres.

Een andere reden kan zijn dat je een e-mailaccount gebruikt in Outlook, Applemail, Bluemail, etc. dat een verkeerde servernaam, of gebruikersnaam, of wachtwoord gebruikt. Ook dan blokkeert de server op deze wijze. Bijvoorbeeld iPhones proberen heel snel achter elkaar in te loggen en zo ben je al snel aan die zes inlogpogingen.

Wat kan ik doen?

Wat je kan doen, hangt af van de oorzaak van de IP-adres blokkade.

Verkeerd ingelogd op je website

Wanneer je dit voor de eerste keer overkomt, kan je het beste 15 minuten wachten. De blokkade wordt vanzelf opgeheven. Is je dit vaker gebeurd in de afgelopen tijd, dan moet je waarschijnlijk ge-deblokkeerd worden.

Foutieve inlog door e-mailaccount

Indien het blokkeren van je IP-adres wordt veroorzaakt door je e-mailadres, dan adviseren we je eerst je e-mailaccount(s) te verwijderen uit je e-mailprogramma. Vraag de accountgegevens van je e-mailadres(sen) opnieuw op bij Webtail en probeer ze uit via Roundcube (https://{mijndomein.nl}/roundcube) nadat je de blokkade is opgeheven.

De-blokkering aanvragen

Indien je niet automatisch ge-deblokkeerd wordt, zullen we een aanvraag moeten indien bij Easyhosting, beheerder van de servers. We hebben dan je IP-adres nodig. Ga naar de volgende website en geef je IP-adres door aan Webtail:

Easyhosting Support ›

IP-adres geblokkeerd bij Easyhosting

Het verwerken van de aanvraag heeft even tijd nodig. Wij vragen altijd de reden van blokkeren op en zullen je dit zeker even laten weten.

Waarom wordt de server geblokkeerd?

Dat is een goede vraag, maar het antwoord is eenvoudig. Websites en mailboxen worden honderden keren per dag (!) door bots (software van hackers) benaderd in de hoop te kunnen inbreken. Met de toegang tot een website kan spam verstuurd worden. Inbreken bij een e-mailaccount is natuurlijk nog erger. Gelukkig heeft de server een beperking van 200 mails per dag die kunnen worden uitgestuurd per e-mailadres. Daarmee wordt de schade enigszins beperkt.
Maar voorkomen is natuurlijk beter dan genezen en daarom is deze beveiliging noodzakelijk.

Artikelen

Lees onze artikelen:

WooCommerce Webtail Wordpress

Product Addons

Bij de artikelen in een webshop zijn soms extra opties die je aan je klanten wilt aanbieden. Daarvoor gebruiken we de plugin WooCommerce Product Addons. Hoe werkt dat? Lees verder →

RSS-feed in Outlook© Webtail

RSS Feeds in Outlook

Nieuwe artikelen of pagina's op websites kunnen met een RSS-feed ontvangen worden. Dan hoeven je fans niet steeds op je website te kijken maar ontvangen ze het automatisch in hun mailbox. Kan handig zijn. Lees verder →

Genoeg gezien? Wat kunnen we voor je doen? Neem gerust contact met ons op.