INTAKE ANALYTICS & GOOGLE SEARCH

Meten is weten. De beste methode om de prestaties van je website te meten, is Analytics. En om nog diepere analyses te maken en Google aanwijzingen te geven, is Google Search een onmisbaar gereedschap.

    Voor welke website ga je dit formulier invullen? Start met www...

    ANALYTICS

    Wil je dat we een Analytics account voor je aanmaken en koppelen aan je website? De kosten zijn €30,- (tenzij je meedoet aan de SEO HandsOn Cursus van Webtail). Je krijgt sowieso de video Ontdek Analytics van Webtail.

    Om toegang te krijgen tot je Analytics-account hebben we een Gmail-adres van je nodig. Indien je die nog niet hebt, kan je die aanmaken op Google Accounts

    Om toegang te krijgen tot je Analytics-account hebben we een Gmail-adres van je nodig. Indien je die nog niet hebt, kan je die aanmaken op Google Accounts

    GOOGLE SEARCH

    Wil je dat we een Google Search account voor je aanmaken en koppelen aan je website? De kosten zijn €30,- (tenzij je meedoet aan de SEO HandsOn Cursus van Webtail). Je krijgt sowieso de video Ontdek Google Search van Webtail.


    Om toegang te krijgen tot je nieuwe Google Search-account hebben we een Gmail-adres van je nodig. Indien je die nog niet hebt, kan je die aanmaken op Google Accounts

    Om toegang te krijgen tot je bestaande Google Search-account hebben we een Gmail-adres van je nodig. Indien je die nog niet hebt, kan je die aanmaken op Google Accounts

    Wat is Analytics?

    Met een account op Google Analytics kan je zien hoeveel bezoekers er op je website komen. Wat ze doen, welke pagina’s ze bezoeken, hoe lang en met welke apparaten. En veel meer. Wanneer je hard werkt aan je website is het handig om te zien waarmee je succes hebt en wat verbeterd moet worden. Onmisbaar voor elke serieuze contentmanager.

    Het nut van Analytics

    Wat is Google Search?

    Met Google Search kan je zien welke pagina’s gevonden worden in de zoekmachine van Google, en welke niet met (meestal) opgaaf van redenen. Maar je kunt Google Search ook vertellen hoe je website eruit ziet zodat je website beter en sneller gevonden wordt. Ook is het handig dat je kunt zien met welke zoektermen je website is gevonden, op welke positie je webpagina stond en hoe vaak erop geklikt is. Handig om de meta-informatie (titel & snippet) daarop aan te passen.

    Google Search resultaten