Springlish leert mensen uit allerlei landen Engels. Aan de applicatie is jarenlang gewerkt, maar niet geschikt voor het verkopen van cursussen. Daarvoor is veel elk doelgroep (lees: taalgebied) een ‘marketing’-website nodig.
Wat is een ‘Marketing’-website?
Veel bedrijven die online producten verkopen mixen die producten met marketing uitingen. Helemaal goed want op de kenmerken van producten wordt veel gezocht. Maar wanneer het online product niet gezocht wordt, of te ingewikkeld is, moet marketing en product gescheiden worden. Eén webadres voor het online product en één website(s) voor de werving van klanten. Op die manier worden nieuwe bezoekers niet geconfronteerd met ingewikkelde content (waardoor ze afhaken) en anders, de gebruikers van het online product worden niet lastig gevallen met de marketing. In het voorbeeld van Springlish loggen de gebruikers in op een speciale website.
One-Page website
In veel landen wordt meer gebruikt gemaakt van mobiele telefoons en tablets met een internetverbinding dan van computers. Ook is de internetverbinding vaak slecht, een beetje van het niveau van G1 en G2 zoals wij die in Nederland al niet meer hebben. Dat maakt dat bezoekers niet zo eenvoudig kunnen ‘surfen’ op een website. Daarom kiest Springlish voor een one-page WordPress ontwerp. Dan duurt het een beetje langer voordat de eerste en enige pagina geladen wordt, maar dan staat wel alle informatie op de pagina en kan de bezoeker gewoon scrollen. De menu-items scrollen ook naar het betreffende stuk tekst op de pagina. Simpele oplossing.
1,3 Miljard Chinezen
Misschien wel aardig om te vermelden. Springlish richt zich momenteel op Peru met de website springlish.pe. Natuurlijk kan een (nieuwe) website niet de gehele doelgroep in één keer bereiken en daarom wordt er via universiteiten gelobbyd voor de taalmodules van Springlish. De bezoekersaantallen groeien hard naarnate er meer bezoekers komen, maar vooral wanneer er meer verwijzingen komen.