loader
MENU

De visie van Webtail

De vier stappen methodiek

De websites (en webshops) van Webtail scoren op techniek altijd 100%, dus daarover lees je niets op deze pagina. Andere moderne zaken zoals koppelingen met sociale media, functioneren op tablets & smartphones of analysesoftware zijn bij ons zo vanzelfsprekend, dat we hier verder geen aandacht aan besteden.

Webtail bouwt websites die voldoen aan de 4 stappen die elke website zou moeten hebben:
4 stappen model Webtail

Informeren betekent het presenteren van je bedrijf op internet met een website. De informatie is gericht op de doelgroep van het bedrijf. Converteren is niets anders dan ervoor zorgen dat de bezoekers ook daadwerkelijk je klanten worden. Niet alle bezoekers zullen (direct) klant worden, maar je moet de bezoekers wel sturen naar contact of een aanvraag.

Weten wat je bezoekers doen en vooral waar ze ‘afhaken’ is van groot belang voor het verbeteren van je website. Webtail meet de prestaties van je website en deelt die informatie met jou. En natuurlijk geven we adviezen waar we dat nodig vinden.
Met online marketing bedoelen wij het aantrekken van bezoekers naar je website. Veel webbouwers beginnen met dit onderdeel, maar wij zien het als gevolg van jouw content, conversie en de prestaties van je website. Dit is een voortdurend proces dat aandacht verdient van de ondernemer. Waarom? Omdat er elke dag winst te halen valt.

Een nieuwe website?

In de visie van Webtail moet een website meerwaarde hebben voor een bedrijf. Dat is ook één van de eerste zaken die we bespreken en vastleggen. Hieruit ontstaan doelen die bereikt moeten worden om de gewenste waarde te halen. Wanneer de gestelde doelen niet haalbaar zijn, geeft Webtail haar eerlijke mening. Als we beginnen met de bouw van je website, gaan we eerst bepalen wat er moet gebeuren en wie dat gaat doen. Want alles wat een opdrachtgever zelf kan en wil doen, maakt de kosten lager en levert Webtail een ervaren gebruiker op.

Plannen van een (nieuwe) website

Er moeten veel zaken geregeld worden voordat je nieuwe website gepubliceerd kan worden. Gelukkig heeft Webtail een jarenlange ervaring in alle activiteiten die nodig zijn. Daarom stelt Webtail altijd een projectplanning op, ook bij goedkope projecten. Denk hierbij aan:

  1. Opstellen doelstellingen website (of shop)
  2. Inventarisatie materialen (foto’s, video, teksten)
  3. Inventarisatie vaardigheden opdrachtgever
  4. Vooronderzoek of registreren domein & hostpakket
  5. Ontwerp van styling (uitgebreid of lijst van kenmerken)
  6. Ontwerp gegevensstructuren (bij complexe websites)
  7. Installatie WordPress, modules, basisontwerp als prototype
  8. Bouw ontwerp
  9. Planning van prototypes & testen
  10. Toevoegen van extra elementen (social media, Analytics, etc.)
  11. Inrichten van e-mailadressen
  12. Gecontroleerd publiceren
  13. Overdracht & Instructie
  14. Meten van bezoekers & gedrag

Natuurlijk behoeft bovenstaande lijst enige uitleg. Dat doen onze expert dan ook in een persoonlijk gesprek.
Wil je graag een website of -shop bouwen met Webtail? Neem dan contact op met Joost van der Laan.


© Webtail 2017 | Wordpress, domeinen, hosting & marketing